dijous, 30 de setembre del 2010

El cost real del quart cinturó.
El cost real del Quart Cinturó, no és, com diu el govern, de 387 milions d'euros, sinó de molt més, de 919, per ser exactes.

El ''ministerio de fomento'' va fer públic, a mitjans d'estiu, que el cost total de la operació seria de 387 milions d'euros. Però en realitat, aquest pressupost és molt més elevat, és de 919 milions d'euros. Segons els tècnics de la campanya, el preu per km es situaria a 26,49 euros. Però, el govern va afirmar amb seguretat, que seria un preu molt més baix, 11,52 euros. A més, per si fós poc, si es veiés la necessitat d'instalar túnels o altres estructures pròpies d' una infreestructura com el Quart Cinturó, el cost pujaria de 919 milions d'euros a 1200 o a 1500 milions.

Amb aquestes dades, és difícil creure, que el Quart Cinturó sigui una operació rendible tan socialment com econòmicament.

La campanya està fent  xerrades per tot el Vallès per fer saber, el que comporta dur a terme un procediment com és la construcció d'aquesta infreestructura i per animar a la gent que s'animi anar a la propera manifestació el dia 3, per intentar frenar aquesta inútil i cara construcció.

Coherència: 
El text és coherent. Manté una mateixa opinió durant tota l'estona. Ens intenta avisar del cost real que suposaria el Quart Cinturó, i ens informa d'una serie de manifestacions i esdeveniments en contra.

Cohesió:
El text està ben cohesionat, conté connectors i signes de puntuació suficients com per fer la lectura més fàcil i ordenada. L'estructura del text està ben marcada. Comença fen una petita introducció i després ens dóna més informació.

L'adequació:
El text es adequat. El seu llenguatge es fàcil d'entendre ja que ha de ser llegit per molts lectors diferents. El registre es formal, perquè ens parla d'un tema seriós.

Correcció lingüística:
El text no conté faltes , morfològics, lèxics o sintàctics. L'única cosa que podem  observar són algunes petites faltes ortogràfiques com per exemple "d'a·legacions" o "teinr" (tenir).

1 comentari: